Jaką kampanię można by kupić w mediach cyfrowych za cenę jednego spotu podczas Super Bowl

Super Bowl to niewątpliwie święto w USA. Zarówno sportowe, komercyjne jak i reklamowe. Jeden z najbardziej widowiskowych sportów, największa widownia na świecie, kosmiczne ilości jedzenia i picia pochłaniane przed telewizorami… i oczywiście reklamy. To wszystko składa się na fenomen jakim jest najważniejszy mecz sezonu NFL.

Jednak tutaj nie o sporcie, nie o konsumpcji, ani też o kreatywności będzie. Serwis digiday przygotował bardzo ciekawe zestawienie dotyczące tego, co można by kupić w mediach cyfrowych za cenę jednego 30 sekundowego spotu podczas Super Bowl. A cena jest niebagatelna bo w tym roku wynosi 5,2 miliona dolarów. Sekunda obecności kosztuje ponad 173 tysiące USD. Kosmos.

Cóż zatem można kupić za tak astronomiczną kwotę:
32 lata reklam wideo w mobile
Oczywiście jest to łączny czas wyświetlania reklamy na urządzeniach mobilnych. Średni CPM dla spotu video w mobile to 14 USD [dlaczego w PL nie mamy takich CPMów??? ;)]. Za 5,2 miliona dolarów można by kupić 357,1 milionów emisji spotów, co przełoży się na 32 lata, albo 287 000 godzin, albo 17,25 milionów minut.

Zbudować na fb zasięg o 2 miliony użytkowników większy niż podczas Super Bowl
Według wyliczeń 5,2 miliona dolarów pozwoliłoby dotrzeć do 113 milionów użytkowników Facebooka. Reklama wyświetliłaby się 450 milionów razy, a wszystko zajęłoby tydzień. w 2017 według Nielsena widownia Super Bowl wyniosła 111,3 miliona widzów.

Wyświetlić reklamę wideo na Instagramie 260 milionów razy
Cena reklamy wideo na Instagramie waha się od 2 do 3 dolarów oczywiście jest to CPM. W takiej cenie reklamę możnaby wyświetlić 260 milionów razy.

Wyświetlić reklamę display 1,85 miliarda razy
Średni CPM dla reklamy display w Stanach to 2,80 USD. Za 5,2 miliona dolarów dałoby się kupić blisko dwa miliardy wyświetleń.

2,6 miliona kliknięć w programie Amazon
Cena kliknięcia w Amazon search to średnio 2$. Za 5,2 miliona USD, reklamodawce mógłby uzyskać 2,6 miliona klików.

Źródło: digiday.com
zdjęcie: Unsplash.com / Ashton Clark @official_jeww

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *